Dag Grenada

Grenada was niet het hoogtepunt van onze reis maar we hebben ontzettend genoten. Ik associeerde Grenada altijd met oude Engelse mannetjes met foute petjes.  Dat beeld is behoorlijk bijgesteld. Op zijn minst naar Amerikaanse pensionado's maar nog veel meer dan dat.   We liggen hier heel internationaal.  Amerikanen, Canadezen, Zwitsers, een boot uit Australië en ga zo nog maar even door.  We vinden het indrukwekkend. Het was heerlijk om weer even onbeperkt zoet water en electriciteit te hebben.  Langzaam aan werd het personeel steeds iets minder nors en we genoten. 's Ochtends vers brood halen hun het restaurant, daarna school en 's middags gingen we allemaal spelen. Snorkelen in zee,  spelen in het zwembad, met de open catamarans ( volgens de jongens is papa zo verslaafd dat hij er bij terugkomst direct één gaat kopen dus havenmeesters Wouter en Wim hou maar alvast een plaatsje vrij aldus de jongens) en vooral ook met de kano's waar ik niet van weg te slaan was. Ik sluit niet uit dat we die hier al eentje te pakken proberen te krijgen.
De laatste week hadden we geen vervoer (over de weg) meer dus nadat onze verse voorraad op was gingen we zonder te klagen over op blik en zo af en toe een pizza. Morgen gaan we weer verder. We gaan via de westkust van Grenada naar de Tyrel baai op Carriacou. Zo'n 40 mijl. We krijgen de indruk dat internet de komende tijd iets minder gaat worden maar dat we waarschijnlijk wel weer via Marinetraffic en vesselfinder te zien gaan zijn. Vanavond nog een avondje genieten van live muziek en dan weer op weg naar nieuwe avonturen.