West Guadeloupe

Rustig dobberen we verder langs de kust van Guadeloupe richting pigeon island. Er staat geen wind dus varen we op de motor rustig een paar mijl richting het Noorden. Het komt eigenlijk wel goed uit.  Op deze manier kunnen we ons bijbootje gewoon slepen.  Dat scheelt veel werk. Motor en tank kunnen blijven zitten en de boot hoeft niet aan dek.  Hij kan ook opgeblazen blijven. We zijn super tevreden over ons bootje. Groot genoeg, relatief droog bij wind en golven en zelfs met lekke bodem doet hij het prima.  Hij is alleen vrij groot voor ons voordek dus eenmaal aan boord moet hij toch gedeeltelijk leeg tijdens het varen. Op de nieuwe bestemming moet alles dus weer klaar gemaakt worden. Het is routine maar scheelt voor vandaag door het slepen wel mooi een uurtje werk.
Sinds we weer in Frans water varen, komen we ook weer veel vissersgerij tegen.  Geen lange drijvende netten zoals in Europa maar toch vervelend om in je schroef te krijgen.  In Europa baalden we wel als er kleine in plaats van grote vlaggetjes op zaten als waarschuwing. Hier zijn we juist blij met een simpel geel balletje omdat dat al veel meer opvalt dan een klein flesje wat er ook regelmatig aan hangt om alles drijvend te houden. Vlaggetjes zien we al maanden niet meer.  Tot een paar keer toe zien we ineens op een meter naast de boot wat drijven. Oeps beter opletten dus!
De kust van Guadeloupe vinden we mooi, de bebouwing afwisselend.
Eenmaal aangekomen bij de eilandjes vinden we een mooie ankerplek. We hebben het idee dat we hier zeker een tijdje gaan blijven. 's Nachts denken we daar anders over.  We rollen weer als gekken. Tim oppert 's avonds om kaartjes te gaan verkopen om de mast in gehesen te worden. Het zal zeker net zo spectaculair zijn met zo'n zwiepende mast als een achtbaan. 's Nachts is het nog veel erger maar gelukkig krijgen de jongens zoals gewoonlijk daar niets van mee. Wij wel.  Vooral de harde windstoten houden ons wakker. Als Michiel een keer buiten gaat kijken ziet hij vrij grote vissen uit het water springen die we vervolgens tegen de boot horen klappen. Achterna gezeten door een grotere roofvis?